Cum vă explicați? Călugării din Muntele Athos sunt printre cei mai sănătoși oameni din lume

Autorii cărții „Dieta de la Muntele Athos” scriu că viețuitorii din mănăstirile din Muntele Athos sunt printre cei mai sănătoși oameni din lume. Aceștia au un risc mai mic de cancer, boli cardiovasculare, diabet și Alzheimer.



Monahii greci trăiesc în medie cu 10 ani mai mult decât grecii mireni (locuitori în lume). Dieta lor este inspirată din alimentația grecească tipic țărănească, cu mese bogate în legume, fructe, fasole, nuci, cereale integrale și ulei de măsline scrie Lataifas.ro


Mănăstirile din Athos sunt înconjurate de grădini, livezi, podgorii, stupi și plantații de măslin. De aceea, tot ce mănâncă este organic, natural și sănătos.

Dieta de la Muntele AthosCu siguranță secretul longevității și tonusului lor fizic și psihic se datorează și zilelor de post, care îi ajută să-și limpezească mintea, să-și dezvolte latura spirituală și să se dedice mai mult rugăciunii.

Călugării greci din Athos sunt mai tineri și mai supli


Săptămâna călugărilor se împarte în 3 tipuri de zile: 3 zile de moderație, 3 zile de post și 1 zi de delectare.

În timpul celor 3 zile de post, aceștia renunță cu desăvârșire la carne, pește, lactate, ouă, ulei și alcool. Consumă în schimb porții mici de fructe, legume, nuci, semințe și fasole.

În zilele de moderație, au o dietă preponderent mediteraneană. Călugării mănâncă lactate, pește, pui și ouă, însă nu consumă deloc carne roșie și produse procesate sau rafinate.


Exemplu de meniuri pentru cele 3 tipuri de zle:


Zi de moderație:

Mic-dejun – terci de ovăz cu fructe sau piersici coapte pe grătar cu iaurt grecesc

Prânz – supă de pui cu lipie integrală sau supă de morcov și coriandru
Cină – cartofi dulci copți cu măsline, brânză feta și salată verde, sau salată de pui cu iaurt grecesc și 1 pahar de vin roșu
Gustări: pătrățele de ciocolată neagră, sticksuri de fructe și legume crude


Zi de post:


Mic-dejun – grapefruit copt pe gril sau mueseli (amestec de cereale și fructe)

Prânz – supă de legume cu o bucățică mică de pâine integrală sau supă de linte
Cină – fasole gătită cu roșii și salată verde sau cartofi cu kale și morcovi
Gustări: un bol mic de fructe de pădure, nuci și semințe sau legume crude (sub formă de sticksuri)


În zilele de ospăț, consumă ciocolată și prăjituri în cantități mici, și vin roșu, dar nu mai mult de 170 ml pe zi.

Aceste zile pot fi alternate după dorință.

Alimentația lor nu este o dietă, ci mai degrabă un stil de viață. Richard Storey, unul din autorii acestei cărți, a vizitat Muntele Athos în fiecare an timp de 15 ani și este de părere că dieta călugărilor poate fi cel mai bun regim alimentar pentru orice om.

După perioadele petrecute alături de călugări, s-a întors de fiecare dată mai întărit, mai sănătos și mai suplu, deși nu a simțit nici o clipă că alimentația lui a fost una restrictivă.

Cumpătarea și moderația sunt principii după care monahii în general se ghidează. Ei nu vorbesc la masă. În timp ce toți mănâncă în liniște, un călugăr citește din Sfânta Scriptură, pentru ca inclusiv timpul petrecut la masă să fie cu folos duhovnicesc.

În Muntele Athos există 20 de mănăstiri ortodoxe. Acest tărâm sfânt și binecuvântat, aflat sub ocrotirea Maicii Domnului, este locul în care călugării se nevoiesc de peste 1.000 de ani.



Nivelul de sănătate al celor 1500 de viețuitori din mănăstirile atonite a fost monotorizat pe o perioadă de 13 ani (perioada 1994-2007). În acest timp, nici un călugăr nu s-a îmbolnăvit de cancer intestinal.

Distribuiți articolul:
Un produs Blogger.